Instruktioner vid manuella bokningar

PDF

Ladda ner den här texten som PDF

Tack för att ni tar emot patienter från Bokavård.se. Med er hjälp kan vi göra det enklare för patienter att söka vård samtidigt som er klinik tjänar på det genom fler bokningar. För att säkra en smidig hantering för er och en bra upplevelse av bokningen för patienten kommer här lite information om hur bokningen hanteras.

Viktigt att tänka på

Varför betalar patienten till Bokavård.se?

För att kunna leverera bokningar av hög kvalité med betalgaranti till er sker betalningen i samband med bokningen på Bokavård.se. Det gör att vi kan garantera er patientavgiften även om patienten inte dyker upp på bokad tid (förutsatt de inte avbokat).

Eftersom patienten redan betalt för behandlingen ska ni inte ta betalt av patienten vid besöket för den behandling som bokats. Men om ni gör kompletterande behandlingar/undersökningar får ni ta betalt för dessa av patienten.

OBS! Det är väldigt viktigt att ni informerar patienten om eventuella merkostnader i förväg.

Hur sker betalningen?

Ordinarie betalsätt på Bokavård.se är fakturabetalning. För patientens trygghet sker betalningen efter behandlingen. Patienten har även möjlighet att betala med betal- eller kreditkort om de önskar. Över 90% av betalningarna sker via faktura.

Ange era uppgifter i formuläret nedan för att få er utbetalning.

När får vi pengarna utbetalt?

Vi gör avstämningar 2 gånger per månad och därefter betalar vi ut pengarna med 14 dagars betaltid. Fyll i formuläret nedan direkt för att få patientavgifterna utbetalt snarast möjligt.

 

Behöver vi fakturera Bokavård.se?

Nej, ni behöver inte fakturera Bokavård.se för att få ut pengarna. För att minimera administrationen för er skapar vi en avräkningsnota som ni kan använda som bokföringsunderlag. Avräkningsnotan skickas till er i samband med att vi gör avstämningar av patientavgifter (se ovan).


A webform by Podio – click here to get yours